Abstract
Technology has brought great changes to humanity in recent times, however, part of this revolution is because human beings are immersed in large migrations and learning on a daily basis. The interaction of citizenship with migration and technological learning makes it possible to digitize their lives and other elements that interact with them; companies and government are an example, having as a means of connecting infrastructure that makes interaction possible.
References
Ayuntamiento de Bejar. (25 de 06 de 2018). Bejar Ciudad Digital. Obtenido de Bejar Ciudad Digital: http://www.bejarciudaddigital.com/ciudad-digital.html
Benítez Gutiérrez, G. (2017). Ciudad digital: paradigma de la globalización urbana. Bitácora 27.
Casillas, M., & Ramírez Martinell, A. (2014). Saberes Digitales de los actores universitarios. Xalapa, México: Universidad Veracruzana.
García, F., Portillo, J., Romo, J., & Benito, M. (s.f.). Nativos digitales y modelos de aprendizaje. Universidad de País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU).
Grupo de Trabajo de Ciudades Digitales. (2006). Elementos Básicos para una Ciudad Digital. Madrid: Asociación Española de USuarios de Telecominicaciones y de la Sociedad de la Información.
Piscitelli, A. (2009). Nativos Digitales. Dieta Cognitiva, inteligencia colectiva y arquitecturas de la participación. Buenos Aires: Santillana.
Prensky, M. (2010). Nativos e Inmigrantes Digitales. Distribuidora SEK, S.A.
Real Academia de la Lengua Española. (25 de Junio de 2018). Diccionario de la Lengua Española, 23 Edición. Obtenido de http://dle.rae.es/
Stair Ralph M, W. R. (2000). Principles of information Systems. A Managerial Approach, 4° Ed. EUA: Course Technology.
Vivanco, G. (2015). Educación y Tecnologías de la Información y la Comunicación ¿es posible valorar la diversidad en el marco de la tendencia homogeneizadora? Revista Brasileira de Educação.