Abstract
In this work, some aspects in the history of learning Jazz in Mexico are studied, which were conforming Jazz in the country, passing a lot of moments, the players had to overcome all kinds of troubles and obstacles to find the learning of Jazz, with a lot of efforts they managed to learn, promote, play, create, and make the blueprint towards a musical education different from the classical music school.
References
Castoriadis, C. (1997). El avance de la insignificancia. Argentina: Eudeba.
Acha, J. (1994). Las Culturas Estéticas de América Latina. México: Universidad Nacional Autónoma de México.
Allsup, R. E. (2003). Transformational Education and Critical Music Pedagogy: examaning the link between culture and learning. Music Education Research, 5(1), 3.
Ayala Duarte, A. (1998). Músicos y música popular en Monterrey (1900-1940). Monterrey, México: Universidad Autónoma de Nuevo León.
Derbez, A. (2012). El Jazz en México, Datos para esta historia (2a edición ed.). México: Fondo de Cultura Económica.
Guerrero, C. (Productor), & Strauss, G. A. (Dirección). (2004). Juan García Esquivel, el amo del lounge [Película]. México.
Instituto Cervantes. (2016). El español: Una lengua viva. Informa 2016. Instituto Cervantes, Departamento de comunicación digital del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes.
Real Academia Española. (29 de noviembre de 2018). Diccionario de la lengua española. Obtenido de Real Academia Española: http://dle.rae.es
Vasconcelos, J. (2011). La Creación de la Secretaría de Educación Pública. México: Instituto Nacional de Estudios Históricos de las Revoluciones de México.