Expectation of teaching of ethics in higher education
Portada
PDF (Español)

Keywords

Enseñanza de la ética
Educación superior
Docencia Universitaria
Expectativas Teaching of ethics
Higher education
University teaching
Expectations of teachers
Expectations of students

How to Cite

Cabrera Benavides, L. L., & Mora Granja, J. A. (2019). Expectation of teaching of ethics in higher education. Interconectando Saberes, (8). https://doi.org/10.25009/is.v0i8.2621

Abstract

Expectations of teaching ethics arises from the research "State of the Teaching of Ethics in Higher Education" 2017-2018 Case of the University of Nariño. The article from the empirical part describes the expectations of teachers and students regarding the teaching of ethics, for which they are semi-structured interviews. Among the results is that both teachers and students expect an ethics course to relate theory to practice holistically.
https://doi.org/10.25009/is.v0i8.2621
PDF (Español)

References

Cortina. A. (2013) ¿Para qué sirve realmente la ética? España: Paidós.

Islas, C. (2008) El Concepto de Hombre y La Ética. Colombia

Morín, E. (2009). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Francia: Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura – 7 place de Fontenoy – 75352 París 07 SP

Moralla, A (2005), "Ética de las profesiones y formación universitaria: tres modelos de responsabilidad profesional", España: Revista de Fomento Social

Nussbaum, M. (2015) El duro discurso sobre el futuro de la educación mundial, Colombia

Ospina, W. (2012) "La tercera piedra después del sol" Colombia