Abstract
The objective of this essay is to reflect on how a professional project favors the development of the individual in organizational settings, in which the human approach is considered. By addressing certain theorists on key concepts, such as professional project, organizational and human development, it is intended to answer the question if the life or professional project is an enhancer of human development within an organization. The conclusion gives us an approximation that the presence of the life project from the university stage favors the selection of the appropriate work center, which leads to the decision for their permanence, and thus avoid or limit their capacities in the work environment.
References
Beraza, M. A. Z. (2017). El Practicum y las prácticas externas en la formación universitaria. Revista Practicum, 1(1). https://revistapracticum.com/index.php/iop/article/view/15/42
Guerrero, E. W. R., Mejía, I. A. G. y Zermeño, M. G. G. (2016). Propuesta de diseño de un modelo educativo integral para capacitaciones corporativas. Revista Academia y Virtualidad, 9(1), 1. http://dx.doi.org/10.18359/ravi.1496
Lomelí-Parga, A. M., López-Padilla, M. G. y Valenzuela-González, J. R. (2016). Autoestima, motivación e inteligencia emocional: Tres factores influyentes en el diseño exitoso de un proyecto de vida de jóvenes estudiantes de educación media. Revista Electrónica Educare, 20(2), 1-22. http://dx.doi.org/10.15359/ree.20-2.4
Maldonado, M. (2019). Seminario Desarrollo Humano. Teología y vida, 60(3), 421-422. http://dx.doi.org/10.4067/S0049-34492019000300421
Pérez, A. M. S. (2016). Desarrollo organizacional. Una mirada desde el ámbito académico. Educación médica, 17(1), 3-8. https://doi.org/10.1016/j.edumed.2015.09.002
Posada, S. Á. (2016). Martha Nussbaum y la educación en humanidades. Analecta política, 6(10), 167-178. http://dx.doi.org/10.18566/apolit.v6n10.a09