Abstract
The overwhelming growth and standardization of information and communication technologies has reached us (80.6 million internet users in Mexico in 2019) and is potentiated in the face of extraordinary events such as a global pandemic and quarantine strategies, where the market concept is redesigned, exchange and interaction between its agents in a quasi-homogeneous chance directed by a global internet, which creates virtual communities and disrupts traditional communication and commerce. And what role can the social and artisan economy play here?
References
Consejo Nacional de Población [CONAPO]. (2019). Datos Abiertos. https://datos.gob.mx/busca/organization/conapo
Expansión México. (25 de mayo de 2020). La evolución del comercio digital en tiempos de pandemia en México. México.
Forbes México. (27 de agosto de 2020). 5 retos que enfrenta el ecommerce para seguir creciendo en México. México.
Gutiérrez, J. (julio de 2020). Tras la pandemia, seguirá crecimiento de e-commerce: Ecomsur. La Jornada.
Instituto Nacional de Estadística y Geografía [INEGI]. (14 DE MAYO DE 2020). Comunicado de Prensa Núm. 216/20. México: INEGI.
Instituto Nacional de Estadística y Geografía [INEGI]. (2019). Encuesta Nacional sobre Disponibilidad y Uso de Tecnologías de la Información en los Hogares. ENDUTIH 2019, 32.
Instituto Nacional de Estadística y Geografía [INEGI]. (2020). Directorio Estadístico Nacional de Unidades Económicas. https://www.inegi.org.mx/app/mapa/denue/
La Jornada. (1 de julio de 2020). Tras la pandemia, seguirá crecimiento de e-commerce: Ecomsur. México.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2021 Kevin Michel Gómez Castañeda