Abstract
This research addresses the need to integrate actions that contribute to the formation of citizens under the culture of peace that is demanded today. Being oriented to identify the feelings of the students of the Bachelor's Degree in Administrative Computer Systems at the Faculty of Accounting and Administration Xalapa region of the Universidad Veracruzana. Showing the commitment and strategies that would be necessary to apply in Higher Education Institutions with the firm intention of achieving graduates with a broad sense of respect for human rights, with skills to resolve conflicts and a broad sense of honesty and ethics. The foregoing to address the challenges that are identified as immediate for Higher Education Institutions. Proposing a first approach to the opinions of students, it is important at all times to make them participants in the change that society demands.
References
América, I. I. (2021). Pensar más allá de los límites: perspectivas sobre los futuros de la educación superior hasta 2050. UNESCO.
Sandoval Forero, E, A. (2016). Educación para la paz integral. Memoria, interculturalidad y decolonialidad. ARFO.
Facultad de Contaduría y Administración. (5 de diciembre de 2022). Recuperado de https://www.uv.mx/fca/general/ideario-mision-y-vision/
Facultad de Contaduría y Administración. (s.f.). Ideario, Misión y Visión del LSCA. Recuperado de https://www.uv.mx/fca/general/ideario-mision-y-vision/
Galtung, J. (2014). La geopolítica de la Educación para la paz. Aprender a odiar la guerra, a amar la paz y hacer algo al respecto. Revista de Paz y conflictos, 7,9-18.
Galtung, J. (2016). La violencia: cultural, estructural y directa. Cuadernos de estrategia, 147-168.
ONU. (1978). Declaración sobre la preparación de las sociedades para vivir en paz. Recuperado de https://digitallibrary.un.org/record/187239?ln=es
Paz Maldonado, E. J., & Díaz Pérez, W. (2019). Educación para la paz: Una mirada desde la Universidad de Honduras. Innovación Educativa, 171-195.
UNESCO. (1998). Declaración mundial sobre la educación superior.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Lorena Hernandez Trejo, César Augusto Mejía Gracia, José Rafael Gómez Cabañas