Abstract
Reflecting on the time in which we live, and its characteristics allows us to create plans or strategies to understand and solve the challenges faced throughout life. This analysis enables us, while navigating the complexity of our present, to emphasize one of the greatest inequalities of the 21st century – that of technological skills. By examining the implications of the digital gap in everyday life, and simultaneously, proposing some ideas to comprehend and address this inequality, a focus is developed on the individual and the elements with which they interact.
References
Andere M. E. (2020). ¡Aprender! Emociones, Inteligencia y Creatividad. Siglo Veintiuno Editores.
Constitución Política de los Estados Unidos Mexicanos. [Const]. Art. 6. Párrafo adicionado DOF 11-06-2013. 5 de febrero de 1917. (México).
Echeverría Ramírez, M., (2009). Hábitat: Concepto, Campo y Trama de vida en ¿Qué es el hábitat? Las preguntas por el hábitat. https://repositorio.unal.edu.co/bitstream/handle/unal/51627/Que_%20es_%20el_%20habitat.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Fernández-Cárdenas, J. M., Reynaga-Peña, C. G., Hernández Salazar, P., González-Nieto, N. A., & Alatorre-Cuevas, I. (2022). La práctica social de innovar en un makerspace universitario: Posibilidades y retos. Revista mexicana de investigación educativa, 27(92), 235-258 https://www.redalyc.org/articulo.oa?id=14070424010
Königsberg, J. (1982). El fabuloso pabellón del doktor Orbus. Orbus.
Schwab, K. (2016) La cuarta revolución industrial. Foro Económico Mundial. DEBATE.
Velasco Toro, J. (30 de marzo de2023). Perfil laboral. Al calor político. https://www.alcalorpolitico.com/informacion/perfil-laboral-385424.html
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Laura Itzel Sánchez Alarcón, Miguel Lara Castro