"Caminito de la escuela", with technology the student goes
Numero 4
HTML (Español)

Keywords

TIC
Enseñanza
Estilos y Estereotipos
Formación y Didáctica Medial ICT
teaching
styles and stereotypes
training and media education

How to Cite

Hernandez Mendez, G., & Hernandez Mendez, E. (2018). "Caminito de la escuela", with technology the student goes. Interconectando Saberes, (4), 61–72. Retrieved from https://is.uv.mx/index.php/IS/article/view/2542

Abstract

This text is an essay about the impact that new information and communication technologies (ICT) have on the lives of men, especially students. It is based on the argument that, although technologies provide advantages for students, they have not been able to take advantage of them efficiently and, on the contrary, they negatively affect their lifestyles. In the same way, teachers have not known how to use them in the classroom either. Throughout the essay, arguments that allow a greater reflection and analysis on the subject are presented.

HTML (Español)

References

Instituto Nacional de Estadística y Geografía, INEGI. (2012). http://www.inegi.org.mx/inegi/contenidos/espanol/prensa/comunicados/modutih10.asp

Instituto Nacional de Estadística y Geografía, INEGI. Estadísticas sobre disponibilidad y uso de tecnología de información y comunicaciones en los Hogares, 2011. México: INEGI

Hernández, M. y Hernández E. (2011) “El impacto de las TIC en la educación. Por una didáctica medial”. En Políticas educativas en la sociedad de la información. Rodríguez Betanzos y Recéndez Guerrero (coord.) México: Manda.

Landgrave, R; Fabre Platas, D, et al (2009). La complejidad en realidades diversas.Serie mano vuelta. México: IIESES.

Mella (2003). La educación en la sociedad del conocimiento y del riesgo”, en Revista Enfoques Educacionales, Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Chile, Santiago, Vol. 5, núm. 1, págs. 107-114.

Masterman T. (1993) La enseñanza de los medios de comunicación. Madrid: La Torre.

Mclaren, Peter (1995) Critical pedadogy and predatory culture: oppositional politics in a postmoder era. Londres y New York: Routledge.

Coord. Sigales y Josep Mominó (2008) La integración de internet en la educación escolar española. España: Ariel.

García-Valcárcel, Muñoz-Repiso, A (2003). Tecnología educativa. Implicaciones educativas. México.

Sevillano, María Luisa (2005) Didáctica en el siglo XXI. Ejes en el aprendizaje y enseñanza de calidad. Madrid: Mc Graw Hill.

Tedesco, J. Y Tent Fanfani. (2006) Nuevos elementos y nuevos docentes. Recuperado en http://www.unesco. Cl/medios/bibliotecas/documentos/sindicalismo y reforma

UNESCO. (2005). «Hacia las sociedades del conocimiento». Informe Mundial de la Educación. París: UNESCO.Citas