Abstract
The development of professional competences is one of the purposes of higher education, which is why this research proposes an application based on mobile learning as support for the development of a computer audit in a real environment, subsequently validating the acquisition of skills of participants, the research is quantitative. The results clearly show the acceptance of the mobile learning application and the development of professional skills among the participants.
References
Al-Hunaiyyan, Al-Sharhan, y Alhajri (2016). Perceptions and challenges of mobile learning in Kuwait. Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/312294239_Perceptions_and_challenges_of_mobile_learning_in_Kuwait
Argundin, Y. (2007). Educación basada en competencias, Trillas, México.
Facultad de Ciencias Contables, Económicas y Administrativas. (2003). Características de la auditoria. Obtenido de http://fccea.unicauca.edu.co/old/tgarf/tgarfse3.html
García, J. A. (2001). Auditoria en Informática. McGraw-Hill.
Gómez, L. Antonio, J. (2012). Análisis y gestión de riesgos utilizando la metodología Magerit. Universidad de Cuenca.
Gómez V. (2014). Evaluación de la seguridad de la información con la metodología Octave, Institución Universitaria Pascual Bravo.
GSMA Inteligence (2019). La economía móvil en América Latina. Recuperado de https://www.gsmaintelligence.com/research/?file=1861019d0f5f513343ec6c3f87119775&download
Hernández, A. (2010). Auditoria Informática y Gestión de Tecnología De Información y Comunicación (TICs). Compendium, 13(25), 3-4.
Moreira, F. Santos, C., Durao, N. (2018). A comparative study about mobile learning in Iberian Peninsula Universities: Are professors ready? Recuperado de https://www.researchgate.net/publication/320348558_A_comparative_study_about_mobile_learning_in_Iberian_Peninsula_Universities_Are_Professors_Ready
Otero Escobar, A. D., Martínez Castillo, J., González Benítez, R. Á., y Gazca Herrera, L. A. (2015). OpenEducalML: un modelo de aprendizaje móvil abierto a la Educación Superior. PEARSON.
Simpson, R. (2016). Mobile and tablet internet usage exceeds desktop for first time worldwide. Recuperado de https://gs.statcounter.com/press/mobile-and-tablet-internet-usage-exceeds-desktop-for-first-time-worldwide
Simpson, R. (2020). Desktop vs Mobile vs Tablet Market Share Worldwide. Recuperado de https://gs.statcounter.com/platform-market-share/desktop-mobile-tablet
Traxler, J., Vosloo, S. (2014). Introducción: las perspectivas del aprendizaje móvil. Perspectivas 44,13–28 Recuperado de https://doi.org/10.1007/s11125-014-9296-z
Roegiers, X. (2016). Marco conceptual para la evaluación de competencias. Recuperado de https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000245195_spa
Santiago, R., Trabaldo, S., Kamijo, M., y Fernández, Á. (2015). Mobile learning: nuevas realidades en el aula. Digital Text.
Taleb, Z., Ahmadi, A., & Musavi, M. (2015). The Effect of M-learning on Mathematics Learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 171, 83-89. Recuperado de https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.092
Valero, C., Roura, M, Palacín, A. (2012). Tendencias actuales en el uso de dispositivos móviles en educación. Recuperado de http://educoas.org/portal/la_educacion_digital/147/pdf/ART_UNNED_EN.pdf
Valiente, O. (2011). Los modelos 1:1 en educación. Prácticas internacionales, evidencia comparada e implicaciones políticas. Número 56 Mayo-Agosto / Maio-Agosto 2011. Recuperado de https://rieoei.org/historico/documentos/rie56a05.htm
Verdejo, P. (2006). Modelo para la Educación y Evaluación por Competencias (MECO), México.