Abstract
The objective of this work is to model the axes and central themes of the agenda to show the management and incubation of talent. A documentary study was carried out with a selection of sources indexed to the main Latin American repositories. A structural model ⌠2 = 13.24 (12 gl) p> .05 was contrasted; CFI = .997; NFI =, 990; RMSEA = .008 ⌡ Two category axes relating to talent management and incubation were established with respect to a selection of five abstracts. In relation to the state of knowledge, the limits and scope are discussed in a hybrid proposal.
References
Aguilar, J. A., Perez, M. I., Perez, C., Morales, M. L. y Garcia, C. (2019). Gobernanza de las redes de conocimiento: Contrastación de un modelo para el estudio de la formación consensuada. Alternativas, 40 (1), 24-51
Aguinis, H. y Burji, J. (2021). Desafíos de la gestión del talento durante Covid-19 y más allá: Gestión del rendimiento al rescate. Investigación empresarial trimestral, 1 (1), 1-8 https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/23409444211009528
Bustos, J. M., Juárez, M., Bermúdez, G., Quintero, M. L., Aldana, W. I. y Garcia, C. (2019). Cultura organizacional y desarrollo local en micro y pequeños negocios emprendedores e innovadores. Informática, 40 (1), 71-83
Cao, Y., Shan, J., Gong, Z. y Gao, Y. (2020). Estado y desafíos de la gestión de emergencias de salud pública en Chin relacionados con Covid-19. Frontiers in Health Public, 8 (81), 250-256
Carreón, J., Hernández, J., Quintero, M. y García, C. (2017). Confiabilidad y validez de un instrumento que mide la colaboración organizacional en una universidad pública de Huehuetoca, centro de México. Invurnus, 12 (2), 9-17
Espinoza, F. Campos, L. L. y García, C. (2021). Tutorial networks in the development of the research protocol. International Journal Advances in Social Sciences, 9 (1), 1-8
Fierro, E., García, C. y Delgado, M. A. (2018). Especificación de un modelo para el estudio de la formación profesional. Analítica, 1 (1), 97-108
Garcia, C. (2019). Inteligencias y sabidurías organizacionales: Redes de conocimiento en torno al aprendizaje de la complejidad. Psicogente, 22 (41), 1-28
Garcia, C. (2020). Specification a model for study of thinking entrepreneurship. Annals of Language and Literature, 4 (2), 28-40
García, C., Carreón, J., Sánchez, A., Sandoval, F. R., y Morales, M. L. (2016). Confiabilidad y validez de un instrumento que mide el liderazgo y la gestión educativa. Eqhidad, 5 (1), 109-131
García, C., Molina, H. D. y Molina, M. R. (2021). Specification of a business training model using the virtual classroom before Covid-19. Educativa, 24 (1), 26-39
Hassan, NA (2020). Las incubadoras de empresas universitarias como herramienta para acelerar el emprendimiento: perspectiva teórica. Revisión de Economía y Ciencias Políticas, 10 (1), 1-20 https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/REPS-10-2019-0142/full/pdf
Hernández, J., Carreón, J., Juárez, M. y García, C. (2020). Specifying a model for self-study. Public Security & Public Order, 24 (1), 368-384
Lukosiute, K., Jensen, S. y Tanev, S. (2019). ¿Es siempre bueno unirse a una incubadora y aceleradora de empresas? Revisión de la gestión e innovación tecnológica, 9 (12), 5-17 https://timreview.ca/sites/default/files/article_PDF/Lukosiute_et_al_TIMReview_July2019.pdf
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (2021). Estadísticas por país. OCDE https://www.oecd-ilibrary.org/development/getting-it-right_9789264292062-en
Pérez, G., García, C. y Carreón, J. (2018). Redes de conocimiento en torno al desarrollo organizacional en una universidad pública del Estado de México. Invurnus, 13 (3), 26-35
Quiroz, C. Y. y García, C. (2021). Redes de formación profesional, gestión, administración y emprendimiento del conocimiento. Revista Estrategia Organizacional, 10 (1), 20-34
Sanchez, A., Figueroa, O., Espinoza, F., Molina, H. D., Valdés, O., Fierro, E. y Garcia, C. (2020). Estructura factorial confirmatoria de la gestión del conocimiento. Alternativas, 44 (1), 53-66
Sánchez, M., Juárez, M., Bustos, J. M., Fierro, E. y García, C. (2017). Confiabilidad y validez de una escala de gestión del conocimiento en una universidad pública del centro de México. Cuadernos Hispanoamericanos de Psicología, 17 (2), 61-70
Van Hoek, R., Gibson, B. y Johnson, M. (2020). Gestión del talento para una cadena de suministro posterior a Covid-19. El rol crítico de los gerentes. Revista de logística empresarial, 4 (4), 334-336 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jbl.12266
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Cruz García Lirios