Modeling talent management and incubation
PDF (Español)

Keywords

Formación
Gestión
Incubación
Modelo
Talentos Institutionalism
Agenda
Entrepreneurship
Talents
Training

How to Cite

García Lirios, C. (2022). Modeling talent management and incubation. Interconectando Saberes, (13), 59–66. https://doi.org/10.25009/is.v0i13.2705

Abstract

The objective of this work is to model the axes and central themes of the agenda to show the management and incubation of talent. A documentary study was carried out with a selection of sources indexed to the main Latin American repositories. A structural model ⌠2 = 13.24 (12 gl) p> .05 was contrasted; CFI = .997; NFI =, 990; RMSEA = .008 ⌡ Two category axes relating to talent management and incubation were established with respect to a selection of five abstracts. In relation to the state of knowledge, the limits and scope are discussed in a hybrid proposal.

https://doi.org/10.25009/is.v0i13.2705
PDF (Español)

References

Aguilar, J. A., Perez, M. I., Perez, C., Morales, M. L. y Garcia, C. (2019). Gobernanza de las redes de conocimiento: Contrastación de un modelo para el estudio de la formación consensuada. Alternativas, 40 (1), 24-51

Aguinis, H. y Burji, J. (2021). Desafíos de la gestión del talento durante Covid-19 y más allá: Gestión del rendimiento al rescate. Investigación empresarial trimestral, 1 (1), 1-8 https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/23409444211009528

Bustos, J. M., Juárez, M., Bermúdez, G., Quintero, M. L., Aldana, W. I. y Garcia, C. (2019). Cultura organizacional y desarrollo local en micro y pequeños negocios emprendedores e innovadores. Informática, 40 (1), 71-83

Cao, Y., Shan, J., Gong, Z. y Gao, Y. (2020). Estado y desafíos de la gestión de emergencias de salud pública en Chin relacionados con Covid-19. Frontiers in Health Public, 8 (81), 250-256

Carreón, J., Hernández, J., Quintero, M. y García, C. (2017). Confiabilidad y validez de un instrumento que mide la colaboración organizacional en una universidad pública de Huehuetoca, centro de México. Invurnus, 12 (2), 9-17

Espinoza, F. Campos, L. L. y García, C. (2021). Tutorial networks in the development of the research protocol. International Journal Advances in Social Sciences, 9 (1), 1-8

Fierro, E., García, C. y Delgado, M. A. (2018). Especificación de un modelo para el estudio de la formación profesional. Analítica, 1 (1), 97-108

Garcia, C. (2019). Inteligencias y sabidurías organizacionales: Redes de conocimiento en torno al aprendizaje de la complejidad. Psicogente, 22 (41), 1-28

Garcia, C. (2020). Specification a model for study of thinking entrepreneurship. Annals of Language and Literature, 4 (2), 28-40

García, C., Carreón, J., Sánchez, A., Sandoval, F. R., y Morales, M. L. (2016). Confiabilidad y validez de un instrumento que mide el liderazgo y la gestión educativa. Eqhidad, 5 (1), 109-131

García, C., Molina, H. D. y Molina, M. R. (2021). Specification of a business training model using the virtual classroom before Covid-19. Educativa, 24 (1), 26-39

Hassan, NA (2020). Las incubadoras de empresas universitarias como herramienta para acelerar el emprendimiento: perspectiva teórica. Revisión de Economía y Ciencias Políticas, 10 (1), 1-20 https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/REPS-10-2019-0142/full/pdf

Hernández, J., Carreón, J., Juárez, M. y García, C. (2020). Specifying a model for self-study. Public Security & Public Order, 24 (1), 368-384

Lukosiute, K., Jensen, S. y Tanev, S. (2019). ¿Es siempre bueno unirse a una incubadora y aceleradora de empresas? Revisión de la gestión e innovación tecnológica, 9 (12), 5-17 https://timreview.ca/sites/default/files/article_PDF/Lukosiute_et_al_TIMReview_July2019.pdf

Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económicos (2021). Estadísticas por país. OCDE https://www.oecd-ilibrary.org/development/getting-it-right_9789264292062-en

Pérez, G., García, C. y Carreón, J. (2018). Redes de conocimiento en torno al desarrollo organizacional en una universidad pública del Estado de México. Invurnus, 13 (3), 26-35

Quiroz, C. Y. y García, C. (2021). Redes de formación profesional, gestión, administración y emprendimiento del conocimiento. Revista Estrategia Organizacional, 10 (1), 20-34

Sanchez, A., Figueroa, O., Espinoza, F., Molina, H. D., Valdés, O., Fierro, E. y Garcia, C. (2020). Estructura factorial confirmatoria de la gestión del conocimiento. Alternativas, 44 (1), 53-66

Sánchez, M., Juárez, M., Bustos, J. M., Fierro, E. y García, C. (2017). Confiabilidad y validez de una escala de gestión del conocimiento en una universidad pública del centro de México. Cuadernos Hispanoamericanos de Psicología, 17 (2), 61-70

Van Hoek, R., Gibson, B. y Johnson, M. (2020). Gestión del talento para una cadena de suministro posterior a Covid-19. El rol crítico de los gerentes. Revista de logística empresarial, 4 (4), 334-336 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/jbl.12266

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Cruz García Lirios